Для дымохода        30.09.2019   

Инсценировка сказки "Теремок" на английском языке для учащихся начальной школы. Сценарий сказки Теремок. Английский язык

Сценарий сказки
на английском языке
“Pigs in Business”
(“No problem!”)
Автор:
Панфилова
Маргарита
Геннадьевна
Преподаватель
английского языка
2014 г.
“Pigs in Business”
(“No problem!”)
Scene 1
Story-teller: Once upon a time there lived three pigs, three good friends. Their
names were: Nif-Nif, Noof-Noof, Nuf-Nuf. Their life was rather careless,
but one day they decided to become businessmen.
(Поросята прогуливаются.)
Nif-Nif: I want to be a businessman.
Noof-Noof: Me too.
Nuf-Nuf: Yes, a very good idea. But do you have money?
Nif-Nif: What money?
Nuf-Nuf: Big money. For business.
Nif-Nif, Noof-Noof: No, we have no money.
Nuf-Nuf: No problem. We can take money in the bank.
(Подходят к вывеске «Bank».)
Nif-Nif: Where is here the money for businessmen?
(Заходят в банк, выходят с пачками денег.)
Noof-Noof: So much money!
Nif-Nif: What shall we do with the money?
Noof-Noof: We shall go to the restaurant!
Nif-Nif: No, to the casino!
Nuf-Nuf: Not me. You know: “Money makes money”.
Scene 2
Story-teller: A year passed. A good year for Nif-Nif and Noof-Noof , a hard year
for Nuf-Nuf.
(«Casino». Играют два поросенка, выходят, гуляют, видят фирму Наф-Нафа: «Nuf-Nuf & Co.»)
1
Noof-Noof: Look! It’s Nuf-Nuf!
Nif-Nif: What a business!
Noof-Noof: What money!
Nif-Nif, Noof-Noof: (Задумчиво) Money?!
Nif-Nif: I also want big money.
Noof-Noof: Me too.
Story-teller: And the piglets went to make business.
(Поросята расходятся, «строятся»: газетный киоск, продуктовая палатка.)
(Построили, посмотрели, оценили.)
Nif-Nif: No problem! It’s easy.
Noof-Noof: Good business! We must celebrate it!
Nif-Nif: A very good idea!
(Идут в ресторан.)
Scene 3
Story-teller: Time passed. Problems came.
(Поросята в ресторане, входит волк.)
Wolf: Hey, it’s time to pay!
Noof-Noof: But we have no more money.
Nif-Nif: May be… later…
Wolf: No, I’ll go with you. I think we shall find something.
(Поросята убегают.)
Wolf: Nobody can escape from me.
(Преследует поросят.)
Story-teller: At first Mr. Wolf came to Nif-Nif.
2
(Волк стучит.)
Nif-Nif: Who is there?
Wolf: A friend. You owe me something.
Nif-Nif: No. Nothing. I haven’t got anything.
Wolf: O’K. No money, no life!
(Волк разрушает домик. Ниф-Ниф убегает к Нуф-Нуфу.)
Nif-Nif: Noof-Noof, help me!
Noof-Noof: What happened?
Nif-Nif: A Wolf, a big Wolf, a hungry, angry Wolf! He will kill us!
(Подходит волк.)
Wolf: O’K. More pigs, more tinned pork!
Nif-Nif, Noof-Noof: Oh, Lord, help us!
(Кидают в волка «сникерсами».)
Wolf: But it’s not enough!
(Разрушает домик.)
(Поросята бегут к Наф-Нафу.)
Nif-Nif, Noof-Noof: Nuf-Nuf, help us!
Nuf-Nuf: Any problem?
Nif-Nif, Noof-Noof: Yes, a big broblem! A Wolf, a big Wolf, a hungry, angry
Wolf! He will kill us!
Nuf-Nuf: Come in!
(Подходит волк)
Wolf: Nif-Nif, Noof-Noof and Nuf-Nuf. Too many pigs in this city, too many.
(Стучится)
Nuf-Nuf: Any problem?
3
Wolf: I’m so sorry, sir, but your friends… They are such pigs. They have
businesses but they don’t pay. And I want to get my money. All my money.
Nuf-Nuf: Is that all?
Wolf: Yes!
Nuf-Nuf: I’m sorry.
(Наф-Наф закрывает дверь, волк опять стучится. Выходит Наф-Наф.)
Nuf-Nuf: Any problem?
Wolf: This town is too small for two of us.
(Звуковые эффекты. Немая сцена: Наф-Наф обезоруживает волка, волк сдается.)
Scene 4
Story-teller: A year passed. A good year for piglets, a bad year for Wolf.
(Поросята обедают в ресторане. Входит волк-официант.)
Nuf-Nuf: Any problem?
Wolf: Oh, no. No problem.
Nuf-Nuf: Good. “All is well that ends well.”
The end.

Данная инсценировка сказки "The House in the Wood" предполагается проводить с учащимися 1 класса. Постановка сказки проводилась на утреннике, посвященному Международному Женскому Дню. Заранее были подготовлены декорации, а именно сам фасад теремка, веточки деревьев, елочка, маски и т.д. Дети переоделись в костюмы животных, которых они представляли. Музыкальное сопровождение должно быть соответствующим теме выступления (сказочные или фольклорные мотивы). В сам ход мероприятия возможно внести большее количество выученных учащимися стишков и песенок к моменту постановки. Наше выступление проходило после 4 месяца обучения.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

Гимназия №92

Муниципального образования г.Краснодара

СЦЕНАРИЙ ПОСТАНОВКИ СКАЗКИ

«The House in the Wood» («ТЕРЕМОК»)

К праздничному концерту в 1 классе,

Учитель английского языка

Рогозная Наталья Валерьевна

Краснодар 2012

Инсценировка сказки “ THE HOUSE IN THE WOOD”

Мероприятие рассчитано на учащихся 1 класса.

Цели:

  1. повторение пройденного материала;
  2. развитие творческих и артистических способностей учащихся.

Задачи:

  1. Обучающая : выявление знаний, умений, навыков у учащихся начальной школы;
  2. Развивающая : развитие умения работать в команде; развитие памяти; мотивация к изучению английского языка и литературы.
  3. Воспитательная : воспитание чуткого отношения к слову в процессе обращения к иной языковой культуре; воспитание эстетических качеств ребенка при обращении к фольклору.

Ход мероприятия :

Ученики выходят на сцену и приветствуют гостей:

Good morning, good morning,

Good morning to you,

Good morning, good morning,

We are glad to see you!

Дорогие наши мамы и бабушки, вы знаете, что ваши детки недавно познакомились с английскими буквами, словами, и так с ними подружились, что могут поздравить вас на английском языке!

Ребята, слово МАМА- звучит одинаково нежно и ласково на всех языках мира. А как оно звучит на английском языке?

Дети хором: Mother, Mummy, Mom.

Правильно! Девочки расскажут вам о том, как они любят своих мам (Читают стихотворение):

Ученица 1: I love mу dear Mummy,

I love her very much.

And do you live your Mummy?

Of course, and very much!

Ученица 2 : Roses are red,

Violets are blue,

Honey is sweet,

And so are you!

Молодцы! А что же вы подарите на праздник?

(Читают стишок)

Ученица 3 : I’ve got a doll.

I’ve got a ball.

I’ve got toys,

I like them all!

Ну, я думаю, что игрушки не подойдут вашим мамам. Давайте лучше им подарим СКАЗКУ!!!.

(Звучит мелодия «В гостях у сказки», дети выходят на сцену, переодетые в героев сказки.)

“THE HOUSE IN THE WOOD”

Characters :

  1. Mouse
  2. Frog
  3. Hare
  4. Wolf
  5. Bear
  6. Ведущая 1
  7. Ведущая 2

На сцене стоит декорация «Теремка» из фанеры, елочка, веточки деревьев и макет солнца, звучит мелодия «В гостях у сказки». За фасадом домика спряталась лягушка (The Frog).

Ведущая 1

A Mouse is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Mouse:

Frog: I do!

Mouse: Who are you?

Frog: I’m a frog. Sorry, and who are you?

Mouse: I’m a mouse. Hello, Frog!

Frog: Hello, Mouse!

Mouse: May I come in?

Frog: Do, please. Come in.

Mouse: Thank you! (входят в дом)

Ведущая 1 : Here is the house in the wood.

A Hare is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Hare : Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog, Mouse: We do.

Hare: Who are you?

Frog: I’m a frog.

Mouse : I"ma mouse. Sorry, and who are you?

Hare: I’m a hare. Hello, Frog! Hello, Mouse! May I come in?

Frog, Mouse: Do, please. Come in.

Hare: Thank you! (входят в дом)

Ведущая 1 : Here is the house in the wood.

A Fox is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Fox: Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog, Mouse, Hare: We do.

Fox: Who are you?

Frog: I’m a frog.

Mouse: I"ma mouse.

Hare: I’m a hare. Sorry, and who are you?

Fox: I’m a fox. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! May I live with you?

All: Do , please. Come in.

Fox :Thankyou! (входят в дом)

Ведущая 1 : Here is the house in the wood.

A Wolf is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Wolf: Knock, knock, knock. Who lives here?

Frog, Mouse, Hare,Fox: We do.

Wolf: Who are you?

Frog:: I’m a frog

Mouse: I"ma mouse.

Hare: I’m a hare.

Fox: I’m a fox.

Wolf: I’m a wolf. Hello, Frog! Hello, Mouse! Hello, Hare! Hello, Fox! May I live with you?

All: Do, please. Come in.

Wolf: Thankyou. (входят в дом)

Ведущая 1 : Here is the house in the wood.

A Bear is running through the wood.

It stops at the door,

It knocks at the door.

Bear : Knock, knock, knock. Who lives here? Who are you?

Frog: I’m a frog.

Mouse: I’m a mouse.

Hare: I’m a hare.

Fox : I’m a fox.

Wolf : I’m a wolf. And who are you?

Bear : I’m a bear. May I live with you?

All : No, you are too big! Run away! Run away! (медведьубегает)

Ведущая 2 : Here is a house in the wood. A frog, a mouse, a hare, a fox, a wolf live here! Theyarehappy!!!

Играет мелодия «The more we are together», все встают в круг и водят хоровод под песню. Дети поют:

The more we are together, together, together,

For your friends are my friends

And my friends are your friends.

The more we are together, the happier we are!

THE END

Актеры и ведущие в поклоне удаляются со сцены.


Для младших школьников

Жанр: внеклассное мероприятие.

Учебный предмет: английский язык

Учитель:

Класс: 3 «В»

Участники: Антонова Алина (мышка), Трусова Арина (лягушка), Губайдуллина Мадина (зайчик), Бакушина Лилия (лисичка), Клюев Дмитрий (волк), Елисеев Игорь (медведь).

Ожидаемые результаты.

Учащиеся смогут:

Знания:

Закрепить тематическую лексику, активный запас фраз клише;

Закрепить грамматические правила и особенности интонации основных типов предложений;

Умения и навыки:

Участвовать в элементарном этикетном диалоге;

Расспрашивать собеседника, задавая простые вопросы и отвечать на вопросы собеседника;

Выступать публично;

Использовать приобретенные знания и коммуникативные умения в практической деятельности и повседневной жизни.

Ресурсы.

Сценарий сказки

Презентация к сказке «Теремок»

Костюмы для артистов.

Музыкальная подборка (интернет-ресурсы).

A HOUSE IN THE WOOD

There stood a small wooden house in opened field. And a mouse running near these house. Saw a small wooden house and asked:

Стоял в поле теремок. Бежала мимо мышка-норушка. Увидела теремок, остановилась и спрашивает:

Мышка / A mouse:

Nobody answred. The mouse went into the house and began living there.

Кто-кто в теремочке живёт, кто-кто в невысоком живёт?.

Nobody answred. The mouse went into the house and began living there. Никто не отзывается. Вошла мышка в теремок и стала в нём жить.

A frog has jumped here and asked:

Прискакала к терему лягушка-квакушка и спрашивает:

Лягушка / A frog:

Little house, little house! Who lives in the little house?

Кто-кто в теремочке живёт, кто-кто в невысоком живёт?

Мышка / A mouse:

I’m a mouse. And who are you?

Я мышка-норушка, а ты кто?

Лягушка / A frog:

А я лягушка-квакушка.

Let’s live together

So a mouse and a frog began living together.

Стали они жить вместе.

A rabbit running these house and say:

Бежал мимо зайчик-побегайчик. Остановился и спрашивает:

Зайчик - побегайчик / A rabbit:

Мышка / A mouse:

Я, мышка-норушка.

Лягушка/ A frog:

I’m a frog. And who are you?

Я, лягушка-квакушка, а ты кто?

Зайчик - побегайчик / A rabbit:

And I’m a rabbit

A rabbit jumped into the house and they began living together.

Заяц скок в теремок. Стали они втроём жить.

There is came a fox. She knoked on the window and asked:

Идёт лисичка-сестричка. Постучала в окошко и спрашивает:

Лисичка-сестричка / A fox:

Little house, little house! Who lives in the little house?

Кто-кто в теремочке живёт, кто-кто в невысоком живёт?

Мышка / A mouse:

Я, мышка-норушка.

Лягушка / A frog:

Я, лягушка-квакушка

Зайчик - побегайчик / A rabbit:

And I’m a rabbit. And who are you?

А я зайчик-побегайчик, а ты кто?

Лисичка / A fox:

And I’m a fox.

A fox climed into the house too.

И забралась лисичка в теремок.

A wolf has gone here and ask:

Прибежал волчок-серый бочок и спрашивает:

Волчок-серый бочок/ A wolf:

Little house, little house. Who lives in the little house?

Кто-кто в теремочке живёт, кто-кто в невысоком живёт?

Мышка / A mouse:

Я, мышка-норушка.

Лягушка/ A frog:

Я, лягушка-квакушка

Зайчик-побегайчик/ A rabbit:

And I’m a rabbit.

А я зайчик-побегайчик

Лисичка / A fox:

And I’m a fox. And who are you?

А я лисичка-сестричка, а ты кто?

Волчок-серый бочок/ A wolf:

A wolf climed into the house too and they began living together

Волк и влез в теремок. Стали они впятером жить.

A bear walked near the house. He saw a house and roared:

Идёт мимо медведь косолапый. Увидел теремок и заревел во всю мочь:

Медведь-косолапый / A bear:

–Little house, little house. Who lives in the little house?

Кто-кто в теремочке живёт, кто-кто в невысоком живёт?

Мышка / A mouse:

Я, мышка-норушка.

Лягушка/ A frog:

Я, лягушка-квакушка

Зайчик-побегайчик/ A rabbit:

And I’m a rabbit.

А я зайчик-побегайчик

Лисичка / A fox:

And I’m a fox.

А я лисичка-сестричка

Волчок-серый бочок/ A wolf:

I’m a wolf. And who are you?

А я волчок-серый бочок, а ты кто?

Медведь-косолапый/ A bear:

A bear started to climb into the roof and crushed the whole house!

Влез медведь на крышу и только уселся, как затрещал теремок, упал на бок и развалился.

All animals had run away in different directions

Разбежались звери кто-куда.

Описание материала: предлагаю вам сценарий внеклассного мероприятия для учащихся начальной школы, а также для дошкольников. Данный материал будет полезен учителям английского языка, также для проведения мероприятия на английском языке. Внеклассное мероприятие направлено на воспитание интереса к английскому языку и развитие лексических навыков.

Цель: повторение лексического материала.

Задачи:

Образовательные: отработать лексический материал.

Развивающие : развивать психические процессы (внимание, мышление).

Воспитательные: воспитывать интерес к изучению иностранного языка.

Зал оформлен по русской народной сказке «Теремок», учащиеся одеты в костюмы мышки, лягушки, зайца, лисы, волка, медведя.

Сценарий сказки «Теремок»

The wooden house

There stood a small wooden house (teremok) in the open field.

A mouse:

Nobody answered. The mouse went into the house and began to live there.

A frog: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse : I am a mouse. And who are you?

A frog : I am a frog. Let’s live together.

So the mouse and the frog began living together.

A hare: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse: I am a mouse.

A frog : I am a frog. And who are you?

A hare: I am a hare.

The hare jumped into the house and all of them began living together.

A fox: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse: I am a mouse.

A frog : I am a frog.

A hare: I am a hare. And who are you?

A fox: I am a fox.

The fox climbed into the house too.

A wolf: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse: I am a mouse.

A frog : I am a frog.

A hare: I am a hare.

A fox: I am a fox. And who are you?

A wolf: I am a wolf. The wolf climbed into the house too, and they all started living together.

A bear: Little house, little house! Who lives in the little house?

A mouse: I am a mouse.

A frog : I am a frog.

A hare: I am a hare.

A fox: I am a fox.

A wolf: I am a wolf. And who are you?

A bear: And I am a bear!!! The bear started climbing onto the roof and – crushed the whole house! All of the scared animals ran away in different directions!

Инсценировка сказки на английском языке "Теремок".

Здравствуйте! Представляем вашему вниманию замечательную инсценировку на английском языке «Wooden House» или «Теремок», которую мы подготовили с ребятами.
Учитель: Good afternoon, my dear friends! Добрый день, дорогие друзья!

Чудный день и так светло,

Друг другу скажем мы «Hello!»

Сегодня сказку – «Теремок» на английском мы посмотрим,

И что-то новое для себя запомним!

Возле леса – Wooden House,

Мимо шла малышка Mouse.

(Выбегает Мышка - Mouse. Замечает теремок, подходит к нему)

1Mouse: What a nice house! Nobody. I can live in the house.

(ВыпрыгиваетЛягушонок- Frog. Подходитктеремку)

2Frog: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

(Мышка, выглядываяизтеремка)

3Mouse: I am a Mouse. I live in the house. Who are you and what can you do?

4Frog: I am a Frog. I can swim and jump. (Насловах swim – « плавает», jump-« прыгает»)

5Mouse: Very good. Come in. (Лягушонок заходит в теремок)

(Выпрыгивает зайчик-Hare. Подходит к теремку)

6 Hare: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

7Mouse: I am a Mouse.

8Frog: I am a Frog.

9Mouse: Who are you and what can you do?

10Hare: I am a Hare. I have a big family.

I have a brother.

Это – family – семья,

Мама, папа, брат, сестра и я!

11 Mouse: Very good. Come in.

(ВыбегаетПетушок-Cock. Подходитктеремку)

12Cock: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

13Mouse: I am a Mouse.

14Frog: I am a Frog.

15Hare: I am a Hare.

16Mouse: Who are you and what can you do?

17Cock: I am a Cock. I like a clock: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.(Достаетбольшиечасыисчитаетвремянаних)

18Mouse: Very good. Come in.

Учитель:

Как проснутся все вокруг,

Cock – спортсмен уж тут как тут!

Всех зовет он на зарядку,

Звери вышли на полянку.

(Под музыку дети делают зарядку и поют)

Head and shoulders,

Eyes and ears and mouth and nose,

Head and shoulders,

Knees and toes, knees and toes.

(Выходит медведь – Bear, собирает грибы и цветы)

19Bear: What a nice house! Tock! Tock! Tock! Who lives in the house?

20Mouse: I am a Mouse.

21Frog: I am a Frog.

22Hare: I am a Hare.

23Cock: I am a Cock.

24Mouse: Who are you and what can you do?

25Bear: I am a Bear. Look at my flowers – they have many colours: red, yellow, white, blue, orange, pink. (Дарит цветы своим новым друзьям).

26 Mouse: Very good. Come in.

Дружно Friends- друзья живут,

И друг друга берегут!

Каждый день встречают вместе,

Исполняя эту песню!

(Звери выходят на полянку и под музыку танцуют)

Clap, clap, clap your hands, (хлопают)

Clap, clap, clap your hands together!

Stamp, stamp, stamp your feet, (топают)

Stamp your feet together!

Touch, touch, touch your ears, (держатсярукамизауши)

Touch your ears together!

Touch, touch, touch your cheeks, (держатсярукамизащеки)

Touch your cheeks together!

Shake, shake, shake your hands, (встряхиваютруками)

Shake your hands together!

Smile, smile, smile at your friend, (улыбаютсядругдругу)

Let us smile together!

(Актеры покидают сцену, прощаясь со зрителями)

Загадки учащихся зрителям

Онегина Лада 3б класс.It is small. It can run and jump. It is bad. It likes cheese and millet (пшено). It has got a long tail, a funny face and a pink nose. It is strong. (a mouse)
ВерхотинаДаша 3 бкласс.It likes honey, jam, nuts and fish. It can swim. It can’t jump. It has got a little tail and nose, small eyes and big teeth. In winter it likes to sleep. (a bear)
НахинчукПолина 3 бкласс.It is very funny. It can not stay on the place. It can run, jump and skip. It likes to eat bananas. We can see it at the zoo. (a monkey)
БижуновМиша 3 бкласс.It has got green eyes. It can jump and run well. It is smart. It likes ham, meat and eggs. It has got a funny face and pink nose. It can’t swim. It has got a long tail. It is good. (a cat)
КаневНикита 3 бкласс.It is big, very strong and angry. It is orange. It can run well. It can’t swim. It likes to eat meat. It is bad. It has got big teeth. (a tiger)
АлеевАндрей 3 бкласс.It has got four legs and a small tail. It has no teeth. It can swim and dive under water. It carries a house around itself. (a turtle)
ЗиненкоСтас 3 бкласс. It’s big. It is very strong and angry. It is green. It can swim well. It can’t jump. It likes to eat meat. It is bad. It has got big teeth and a long and strong tail. (a crocodile)
БакиеваАлина 3 акласс.I have got a pet. It is not big. It can’t swim. It likes to sing. It is black and red. It likes corn and cabbage. (a cockerel)
БирулинаСаша 3 акласс.I have got a pet. It’s big, strong and black. It can run, jump and swim. It can’t fly. It doesn’t like corn. It likes meat. (a dog)
ЕрмоленкоСергей, 3 аIt’s big, strong and kind. It has got nice eyes, funny ears and a long neck. It likes to run. But it can’t jump. It likes to read oranges and apples. But it is not fat. (a giraffe)
КозарецКостя 3 акласс.It’s small. It’s not angry. It is grey. It can jump well. It can’t swim. It likes to eat cabbage and cabbage. It has got long ears, a short tail and strong legs. (a rabbit)
Thank you for Attention !